Pálinkás Zsolt kollégánk először így azonosította a képen látható tevékenységet: „amerikai retust (retuspisztollyal) végez katonai rádiókészülékek vagy hangfrekvenciás generátorok fotóin. Rádiós fórumban még biztos a típusát is meg tudnák mondani.”
Erre nem is kellett sokat várnunk, ugyanis Eperjesi Gyula olvasónk a következőket írta nekünk: „az asztalon az Orion gyár műszerosztálya által a háború alatt kifejlesztett mérőműszerek képei láthatóak valószínűleg retusálás alatt: SP 20981 (később EMG 1531) oszcilloszkóp, SP20961 hullámmérő, SP 60842 üzemi szignálgenerátor (később EMG 1162), és talán az SP20901 csővoltmérő korai változata. Az oszcilloszkóp és a hullámmérő fotójának beállítása kísértetiesen hasonlít a Rádió és Film technika 1949 augusztusi számának hátoldalán látható hirdetés képeihez, illetve az oszcilloszkóp leírásában látható fotóhoz, amin az alsó kezelőszerveinek állásai megegyeznek az asztalon fekvő fotón látottakkal”.
Beliczai Bea írta meg, hogy „Mikó András (az Operaház egykori rendezője) látható a képen, Zoltán utcai bombatalálatot ért lakásában. Talán ez is Seidner Zoltán kép, mint amit mellékelten küldök (egy másik szögből fényképezve).” Az említett fotót és hozzá a képaláírást [pomogácstávolról] fórumozónk megtalálta a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának adatbázisában. A FortePan megfejtések fórumon még zajlik a kép pontos helyszínének, a korlátos-erkélyes házak azonosítása, de talán tényleg a Zoltán utca 6-ban járunk.
Felmerült még egy könyvrészlet kapcsán, hogy a kép valójában a fotós, Seidner Zoltán műtermét ábrázolja a Ferenc körút 38. alatt, de ez a verzió nem tűnik valószínűnek.
De vajon az Operaház egykori főrendezője – aki ugyan pályáját reklámgrafikusként kezdte – miért retusál oszcilloszkópokról készült fotókat? Bár annyira szürreális a helyzet és az idők is nyilván azok voltak, hogy nem biztos, hogy vállalkozhatunk a motivációk felfejtésére.